16. apr. 2013

Grove vegetariske pølsehorn


Varighed: 1 time
Vegetariske pølsehorn
Opskriften rækker til 16 pølsehorn. Opskrift på dej fundet her
  • 50 g. gær
  • 5 dl. lunken vand
  • 2 tsk. sukker
  • 2 tsk. salt
  • 2 spsk. olie
  • 1 dl. grahamsmel
  • 1 dl. havregryn
  • ca. 4-5 dl. hvedemel
  • 8 Hälsans Kök soja pølser eller andre vegetariske pølser (kan købes i diverse helsekostbutikker, se her for salgssteder)
Fremgangsmåde
Gæren røres ud i vandet. Sukker, salt, olie, grahamsmel og havregryn tilsættes, og røres i. Tilsæt hvedemel indtil dejen ikke længere klistrer. Jeg brugte cirka 4-5 dl.

Når dejen er rørt, tildækkes den med et viskestykke og lad den herefter hæve i 30 min. Når dejen er hævet tages den ud og æltes igen, hvorefter den deles i 2 lige store stykker. Rul de 2 stykker ud i cirkler og skær hver cirkel ud i 8 stykker.

Hvis pølserne er på frost, så giv dem 5 min. på defrost i mikroen, eller følg eventuel anvisning på pakken. Skær pølserne over på midten, og rul dejen over dem. Stil dem over på en bageplade tildækket med bagepapir, og lad dem hæve endnu 15 min.

Når pølsehornene har hævet pensles de med æg, mel eller vand. Da pølserne ikke er tilsat kød, er det ikke nødvendigt at give dem et minimun antal minutter.
Bag derfor pølsehornene ved 225 grader indtil dejen er gylden. (Det tog min ovn 10 min.)

OBS. Denne dej kan også benyttes til veganske pølsehorn. Her pensles der med vand, og pølserne skal ligeledes være veganske (kan ligesom Hälsans Kök findes i helsekost) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar